Lehet, hogy neked is krónikus gyulladásod van?

„Sokszor tapasztalok hangulatingadozást”
„Levertség jellemzi sok napomat. Olyan fáradékony vagyok”
„Sokszor fáj a hasam, és tapasztalok gyomor problémákat…”
„Mostanság egy kicsit elhíztam…”
„Pattanások vannak a bőrömön. De vajon mitől…?”

FENTEBB A KRÓNIKUS GYULLADÁSOK TÜNETEIT LÁTHATOD, AMIBEN
A MAGYAR NÉP IGENCSAK NAGY MÉRTÉKBEN SZENVED.

Nem kell megijedni, de tegyük tisztába a dolgokat…

Mégis mi a fene az a krónikus gyulladás?

Nos, a krónikus gyulladás egy olyan környezetet hoz létre a szervezetben, aminek hatására a különböző megbetegedések, illetve sajnos a degeneratív megbetegedések (pl.: rák, cukorbetegség, szív és érrendszeri megbetegedések stb.) sokkal de sokkal könnyebben jönnek létre.
Tehát valójában ez egy mikroklíma, ahol könnyebben terem meg minden betegség.

„A gyulladásos betegségek és a rák közötti kapcsolat a kutatások fókuszpontjába került.”
a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) Whitehead Orvosi Kutatóközpontjának nyilatkozta (2009)

 TEHÁT ELMONDHATJUK, HOGY A KRÓNIKUS GYULLADÁS MINDEN BETEGSÉG MELEGÁGYA

Milyen betegségeket okozhat a krónikus gyulladás?

  • Alzheimer-kór: időskori elbutulás
  • szív-és érrendszeri betegségek
  • bizonyos rákfajták
  • számos autoimmun betegség, amikor az immunrendszer „magát teszi tönkre”
  • reumás köszvény
  • Crohn-betegség, ami a bélrendszer nyálkahártyájának a gyulladását jelenti
  • 2-es típusú diabétesz, azaz cukorbetegség

Tehát elmondhatjuk, hogy a krónikus megbetegedéseket illik komolyan venni, mert számos betegség kiváltója tud lenni.
Azonban nem kell kétségbeesni, mert 5 életmódbeli változtatással jelentősen tudjuk a krónikus gyulladást csökkenteni a szervezetünkben, és egy erősebb immunrendszert kialakítani, ami ellenáll a támadásoknak.

Kapsz egy tanácsot, amivel elkerülheted a krónikus gyulladást.

Ígérem, ezek könnyen megfogadható tanácsok lesznek, amit a mindennapi életedbe nagyon könnyen be tudsz építeni.

1/5 TANÁCS – MIBŐL EGYÉL TÖBBET, ÉS MIBŐL KEVESEBBET?

Ha gyulladásól beszélünk, akkor két fontos elemmel kell megismerkedned:

– omega 6 zsírsavak: ebből egyél kevesebbet
– omega 3 zsírsavak: ebből egyél többet

A szervezet gyulladásos válaszát szabályozó legfontosabb hormonokat eikozanoidoknak nevezzük.
Az omega-6 zsírsavakból, amelyek a sokszorosan telítetlen növényi olajokban vannak (amilyen például a sáfrányolaj, a napraforgóolaj, a kukoricaolaj), olyan eikozanoidok képződnek, amelyek elősegítik a gyulladást.
Az omega-3 zsírsavakból (olajos halak) képződő eikozanoidok hatása pont az ellentétje – ezek megakadályozzák a gyulladást.

Tehát kevesebb olajokat használj a főzéshez, pl.: napraforgóolaj, vagy kukoricaolaj,
mert a szervezetben ez a gyulladást fokozza, megemeli. És több olajos halat egyél,
mert az pedig csökkenti a gyulladást a szervezetedben.

A növényi olajok, mint amilyen a szójaolaj vagy a kukoricaolaj, széles körben elterjedtek főzésre és megtalálhatók feldolgozott élelmiszerekben is, mivel olcsók és ízletesek. Az élelmiszergyártó cégeknek nem érdeke, hogy egészséges termékeket állítsanak elő.
Még tovább rontja a helyeztet, hogy a legtöbb fogyasztásra tenyésztett állat szintén omega-6 zsírsavakban gazdag.

A szabadon legelő állatokban az omega-3 aránya valamivel egészségesebb, de manapság már csak a birkát és a bárányt tartják következetesen ily módon; a szarvasmarhákat és a sertéseket általában gabonafélékkel takarmányozzák, és így ezeknek sokkal nagyobb az omega-6/omega- 3 arányuk.
Ugyanez figyelhető meg a csirkehúsban- és tojásban is. A nagyüzemi nevelőből származó csirkéket omega-6 zsírsavakban gazdag táppal és maggal etetik, így nagy bennük az omega-6/omega- 3 zsírsavak aránya.
A szabadon tartott csirkék több omega-3 zsírsavat tartalmazó táplálékot csipegetnek, így a húsukban és a tojásukban is jobb az omega-6/omega- 3 arány.
Figyeljünk a szóra: „egyensúly”.
Egyes omega-6 zsírsavak létfontosságúak a szervezetünk számára, tehát káros, sőt
ehetetlen lenne teljesen kizárni őket az étrendünkből. A hangsúly ez egyensúlyon van, egy kicsit ezt is, azt is. Aranyközéputat kell választani.


EZT CSINÁLD:

– egyél több olajos halat
– ne használj mindig napraforgóolajat a főzéshez, váltsd ki olívaolajjal, vagy
kókuszzsírral
– ha tudsz, akkor szabadon tartott állatok húsát fogyaszd, és szabadon tartott csirke
tojását edd
Amennyiben az olajos hal fogyasztása megvan, kb. heti egyszer, és inkább olívaolajat használsz főzéshez, akkor már sokat tettél a gyulladás elkerülése érdekében, megnyugodhatsz, és ezen felül, ha szabadon tartott állatok húsát tudod fogyasztani, az csak fokozza ezt.

KI ÍRJA A TANÁCSOKAT?

Szia! Itt  dr. Paul Clayton kutatóorvos és a Brit Királyi Orvosi Kamara Táplálkozástudományi Tagozatának elnöke. Nagyon örülünk, hogy itt vagy, és olvasod az írásainkat. Mi nem tüneteket kezelünk, hanem okokat akarunk megszüntetni, méghozzá alternatív módon, gyógyszerek nélkül.

VÉDD MAGAD A PURE GOJIVAL, A KRÓNIKUS GYULLADÁSTÓL

Pure Goji 500 ml

A GYÜMÖLCSADAGODAT A PURE GOJIVAL IS ELŐSEGÍTED ….
A FOLYAMATOS VÉDELEM A LÉNYEG …
A GOJI BOGYÓBAN ENNYIVEL TÖBB VITAMIN VAN, MINT MÁS ÉLELMISZEREKBEN …

– 67-szer több tiamint (B1-vitamint) tartalmaz, mint a barna rizs,
– 2-szer annyi niacint (B3-vitamint) tartalmaz, mint az élesztő
– 3-szor annyi C-vitamint tartalmaz, mint a narancs
– 5-ször annyi kálciumot tartalmaz, mint a nyers karfiol
– 2-szer annyi béta-karotint tartalmaz, mint a nyers spenót.
– 150%-kal több a magnézium, mint a spenótban
– 250%-kal több a vas, mint a marha steak-ben
– 450%-kal több a kálium, mint a banánban
– 1150%-kal több a C-vitamin, mint a narancsban
– 12% élelmi rost található
– 12% fehérje található
– nincs hozzáadott cukor
– nincs tartósítószer
– alacsony a glikémiás index

Egészséges akarok lenni, rendelek még egyet
2019-06-28T07:19:49+00:00

10 hozzászólás

  1. tiszavölgyi jános március 8, 2018 at 11:54 de. - Reply

    tisztelt szabocs,
    rendkívül jónak tartom a probléma megközelítését

    az élet egy tanítás,a betegség egy figyelem felhívás, VÁLTOZTASS

    de hogyan?

    a más állapot egy másfajta gondolkodásmód kezdete

    a más állapot a hiányos táplálkozás vége

    az ember alakította az életét olyanná amilyen

    csak az ember képes változtatni és megtalálni mindazt ami az egészségét szolgálja

    ezek csak lehetséges eszközök

    élj vele

    • admin március 27, 2018 at 4:31 de. - Reply

      Ez egy nagyon jó gondolatmenet János, magam sem mondhattam volna jobban! 🙂

  2. Kincses Róbert március 8, 2018 at 12:37 du. - Reply

    Akkor háromszor annyi vagy 1150%-kal több, C vitamin, mint a narancsban?

    • admin március 27, 2018 at 4:31 de. - Reply

      Így van Róbert!

    • admin április 3, 2018 at 10:28 de. - Reply

      Igy van 🙂

  3. Németh Erzsi augusztus 8, 2018 at 2:26 du. - Reply

    KIöszönöm a jó tanácsokat! Már a tanácsaid szerint változtattam, de az olajos halat még dobozban is utálom, a szagától is fel fordul a gyomrom. Kérdezem van e helyette más, amivel ezt ki lehet váltani? Az újabb goji csomagomat ma átvettem))) Szép napot kívánok! Erzsi

  4. Simon Szilveszterne november 27, 2018 at 11:27 de. - Reply

    Tiszteltelt Doktor Ur oromel fogadom azt felvilagositast nem mindendenki kepes peznelkul segiseget nyujtani sajnos en fiatalon nagyon sokat dolgoztam vendeglatoban sajnos egy csomo betegseget oszeszedtem ,kernem szepen a segitseget felsorolnam a betegsegeim magasvernyomas terd kopas jobb es bal terdeim cukorbeteg szovodmennyel idegvegzodes beteg pajzsmirigy alumukodesem zsirmajam is van mit tudna ajanlani ,hogy jobban erezem magam hisz meg viszonylag fiatal vagyok kerem segitsen varom feltlen segitseget. Simon Szilveszterne .

  5. Simon Szilveszterne november 27, 2018 at 11:33 de. - Reply

    En mar hozaszoltam nagy teszet az eloadas Koszonom Simonne.

  6. Kovács Jánosné Zsuzsa január 8, 2019 at 8:13 de. - Reply

    Nagyon köszönöm a megnyugtato tanácsokat! Befogom tartani

  7. László Ágnes január 27, 2019 at 5:34 du. - Reply

    Nekem non-hodgkin limfómám van! 2 hónapja iszom a goji italt.Tény,hogy azóta nem vagyok annyira fáradékony,viszont most olvastam,hogy mennyi vas van benne! Nekem több onkológus is azt mondta,hogy a daganatok növekedését serkenti a vas és a b12 vitamin,tehát tilos! Most nem tudom, szedhetem-e tovább a gojit,vagy ártok vele magamnak! Üdv.:Ági

Írj hozzászólást